Karl Benz i Gottlieb Daimler nazywani są przez niektórych ojcami  motoryzacji. Nie do końca jest to słuszne twierdzenie, ponieważ zanim  samochód powstał wielu innych ludzi próbowało zbudować pojazdy.   Dwaj niemieccy konstruktorzy Karl Friedrich Benz i Gottlieb Daimler   zanim skonstruowali samochód korzystali z dorobku innych. W historii  znane są wydarzenia, które miały fundamentalny wpływ na powstanie samochodu. Dla przykładu należało by tu przytoczyć chociaż nie które z nich. Pewnego rodzaju protoplastą dzisiejszych samochodów  było zbudowanie w 1769 i 1790 dwóch pojazdów napędzanych parą wodną,  potem Lenoir w 1860 roku zbudował zbudowała prymitywny jak na nasze  czasy silnik spalinowy napędzany gazem świetlnym. Silnik skonstruowany  przez Lenoira został zastosowany w pojeździe skonstruowanym w 1862 roku,  czyli w dwa lata po wynalezieniu silnika na gaz świetlny. Pierwszy  silnik spalinowy nie został zbudowany przez Karla Friedricha Benza (ur.  25 listopada 1844, zmarł 4 kwietnia 1929) i Gottlieba Daimlera  (prawdziwe nazwisko Däumler ur. 17 marca 1834, zmarł 6 marca 1900) jak się  powszechnie sądzi, ale konstruktorem pierwszego silnika spalinowego był  Marcus i dokonał tego 1875 roku. Więc dlaczego powszechnie uważa się,  że to Karl Friedrich Benz i Gottlieb Daimler są konstruktorami silnika?  Ponieważ wszystkie pierwsze silniki spalinowe nie nadawały się jako tako  do samochodu  i to właśnie Karla Friedricha Benz i Gottlieb Daimler udoskonalili  konstrukcje na tyle, że dzięki ich patentom rozpoczął się dynamiczny  rozwój motoryzacji. Ich modyfikacja silnika polegała na zwiększeniu  obrotów co również przedłożyło się na zwiększenie mocy. Tak zbudowane  silniki były w stu procentach praktyczne i gotowe natychmiastowo do  zastosowania w samochodzie. Wcześniejsze konstrukcje posiadały swoje  wady.
baza informacji-pierwszyportal          
      
 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz