Karl Benz i Gottlieb Daimler nazywani są przez niektórych ojcami motoryzacji. Nie do końca jest to słuszne twierdzenie, ponieważ zanim samochód powstał wielu innych ludzi próbowało zbudować pojazdy. Dwaj niemieccy konstruktorzy Karl Friedrich Benz i Gottlieb Daimler zanim skonstruowali samochód korzystali z dorobku innych. W historii znane są wydarzenia, które miały fundamentalny wpływ na powstanie samochodu. Dla przykładu należało by tu przytoczyć chociaż nie które z nich. Pewnego rodzaju protoplastą dzisiejszych samochodów było zbudowanie w 1769 i 1790 dwóch pojazdów napędzanych parą wodną, potem Lenoir w 1860 roku zbudował zbudowała prymitywny jak na nasze czasy silnik spalinowy napędzany gazem świetlnym. Silnik skonstruowany przez Lenoira został zastosowany w pojeździe skonstruowanym w 1862 roku, czyli w dwa lata po wynalezieniu silnika na gaz świetlny. Pierwszy silnik spalinowy nie został zbudowany przez Karla Friedricha Benza (ur. 25 listopada 1844, zmarł 4 kwietnia 1929) i Gottlieba Daimlera (prawdziwe nazwisko Däumler ur. 17 marca 1834, zmarł 6 marca 1900) jak się powszechnie sądzi, ale konstruktorem pierwszego silnika spalinowego był Marcus i dokonał tego 1875 roku. Więc dlaczego powszechnie uważa się, że to Karl Friedrich Benz i Gottlieb Daimler są konstruktorami silnika? Ponieważ wszystkie pierwsze silniki spalinowe nie nadawały się jako tako do samochodu i to właśnie Karla Friedricha Benz i Gottlieb Daimler udoskonalili konstrukcje na tyle, że dzięki ich patentom rozpoczął się dynamiczny rozwój motoryzacji. Ich modyfikacja silnika polegała na zwiększeniu obrotów co również przedłożyło się na zwiększenie mocy. Tak zbudowane silniki były w stu procentach praktyczne i gotowe natychmiastowo do zastosowania w samochodzie. Wcześniejsze konstrukcje posiadały swoje wady.
baza informacji-pierwszyportal
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz